طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی

تبلیغات

از این پس یک نوع پست جدید، به وبلاگ ما اضافه می شود. این پست ها به معرفی وبسایت های مفید، کاربردی و جالب می پردازد. ممکن است این وبسایت ها، یک ایده یا استارت آپ باشند. پس اگر شما نیز وبسایتهای خوبی می شناسید حتماً در دیدگاه ها اعلام کنید(سخت است، ولی کمی سختی هم بد نیست).

معرفی وبسایت

فصل یک، قسمت اول

امروز ۱۰ وبسایت را در زمینه های مختلف معرفی می‏کنیم.

۱- وبسایت graffiticreator.net

حتماً در فیلمها و بازی ها گرافیتی دیدید، اگر اهل بازی GTA بوده باشید، حتماً بخاطر دارید که این گرافیتی ها نقش مهمی در بازی ایفا میکرد(مثل مشخص کردن قلمرو گروه های مختلف و …). اما در ایران سابقه چندانی ندارد، ولی جدیداً در چند شهر گرافیتی هایی کارشده است. این وبسایت جهت ساخت و طراحی گرافیتی‏ آنلاین کاربرد دارد. پس اگر دوست دارید گرافیتی مورد نظرتان را درست کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید سری به این وبسایت بزنید.

ساخت تصاویر گرافیتی

 ۲- وبسایت cssminifier.com

این وبسایت برای طراحان وبسایت کارایی زیادی دارد. این وبسایت، همانطور که از نامش بر می آید، مینیمم کردن کدهای css است. منظور از مینیمم کردن، حذف فضاهای خالی و کامنتها از کد css است و باعث کاهش حجم فایلهای css می‏شود. توصیه میکنم حتماً کدهای css خود را مینیمال کنید؛ البته بعد از تست در کلیه مرورگرها. یکی از قابلیتهای دیگر این وبسایت، دادن API برای استفاده است. مستندات را در وبسایت دنبال کنید.

۳- وبسایت apartman.ir

اگر از آن دسته آدمهایی هستید که دکوراسیون منزل، محیط کار و … برایشان اهمیت زیادی دارد، حتماً به این سایت سری بزنید. این وبسایت یک مرجع مناسب برای ایده ها، طرح ها و دکوراسیون های جدید است که مطالب آن کامل بنظر می‏رسد. تصاویر زیادی در سایت موجود است که از منابع خارجی مثل وبسایت interiorholic.com گرفته شده است. اما یک مشکل وجود دارد و آن، عدم وجود تصاویر با کیفیت و بزرگ است.

 دکوراسیون داخلی و آپارتمان

۴- وبسایت ۶×۹.com

تابحال فکر کردی در هر کشور چجوری صدات میزنند؟ یا اینکه بچه شما چه شکلی خواهد شد؟ یا اینکه در رختخواب چه شکلی هستید؟ و … . این وبسایت، اوقات خوشی را برای دور هم نشستن و خندیدن، فراهم میکند. تعداد زیادی سوال هست که با وارد کردن نام و نام خانوادگی، می‏توانید خوش بگذرانید. البته سعی کنید زیادروی نکنید.

۵- وبسایت iconfinder.com

این وبسایت، همانطور که از نامش مشخص است، یک موتور جستجوی آیکن است که سرعت خوبی هم دارد. یکی از مزیت های آن مشخص کردن سایز و فرمت آیکن است. این وبسایت با استفاده از فناوری ایجکس، واسط کاربر مناسبی را بوجود آورده است. پس اگر بدنبال آیکن خاصی هستید، کافیست موضوع آنرا در وبسایت جستجو کنید. یکی دیگر از قابلیتهای آن، وجود سه فرمت مختلف از آیکن جهت استفاده در ویندوز، مک و وب است.

 iconfinder

۶- وبسایت شگفتیها

در عنوان این وبسایت جمله “مرجعی برای شگفتیهای جهان هستی” به چشم میخورد. آیا می دانید علوم غریبه چیست و به چه دردی می خورد؟ پیش گویی های معروف چیست؟ داستانهای جن و ارواح را خوانده اید؟ همه ی این سوالات در این وبسایت جواب داده خواهند شد. سمت راست سایت یک منوی کاربردی وجود دارد که دسته‏بندی های سایت را نمایش می دهد. البته چند وقتی است، سایت فعالیت چندانی نداشته است. امیدوارم سایت را تعطیل نکنند. چون جزو اولینهای این دسته از سایت ها می باشد.

 شگفتی های جهان

۷- وبسایت ebookee.org

این سایت، مرجع مناسبی برای دانلود کتابهای الکترونیکی است. تقریباً تمامی شاخه های علمی را پوشش می دهد. در آن میتوانید کتابهای علمی، فیزیکی، کامپیوتر، برنامه نویسی، آموزشی، سلامت و پزشکی، سبک زندگی و مد، سخت افزار و نرم افزار، هنر و موسیقی و غیره را بصورت رایگان دانلود کنید.

۸- وبسایت doit.im

بی نظمی کافیست؛ وقت آن رسیده به کارهایتان نظم داده و اهدافتان را مشخص کنید! این وبسایت در حقیقت یک وب اپلیکیشن است. یکی از وبسایتهای موفق در زمینه مدیریت زمان و یادآوری و مدیریت کارها است. در این وبسایت با عضویت رایگان، می‏توانید به پنل کاربری خود رفته و کارهایتان را برنامه ریزی کنید و حتی کارهایی که قصد دارید یک روزی انجام دهید؛ نیز دسته خود را دارند. مستندات کاملی هم دارند، که میتوانید در این آدرس مشاهده کنید.

 doit

۹- وبسایت businessplan.ir

وبسایتی مفید برای مدیران و کسانی که قصد تولید یک طرح تجاری دارند. طرح تجاری برای هر استارت ‏آپی لازم و ضروری است؛ چرا که باید تجاری بودن آن مشخص باشد. معمولاً اگر نتوانید یک طرح تجاری مناسب و منطقی برای طرح یا ایده تان تولید کنید، هیچ سرمایه گذاری حاضر نخواهد بود روی پروژه شما سرمایه گذاری کند. این وبسایت اطلاعات جامعی به زبان فارسی در زمینه تولید business plan به شما می دهد.

۱۰- وبسایت tutzor.com

این وبسایت آموزش های زیادی در زمینه فوتوشاپ، طراحی، تایپوگرافی و … دارد. مثلاً اگر بخواهید یک افکت دود در فوتوشاپ ایجاد کنید، یک کارت ویزیت طراحی کنید یا متون سه بعدی ایجاد کنید؛ این وبسایت آموزش های کاملی در این زمینه دارد. یکی دیگر از قابلیتهای خوب این وبسایت، وجود آموزشهای ویدئویی است. معمولاً آموزشهایی ویدئویی خیلی مفیدتر از متن و تصویر هستند، پس فرصت را از دست ندهید!

 این هم ۱۰ وبسایت مفید و کاربردی، در زمینه‏ های متفاوت که میتوانید آنها را بوکمارک کنید و از آنها استفاده کنید. میتوانید با share کردن این مطلب با دوستانتان، آنها را هم از وجود این سایتها باخبر کنید. تا جایی که بتوانیم، سعی می‏کنیم وبسایتها را در زمینه های مختلف معرفی کنیم تا بدرد همه قشری بخورد، اما بعضی اوقات یک پکیج اختصاصی برای یک موضوع خاص ارائه می کنیم.

پایان قسمت اول – فصل یک

«برای اطلاع از بروزرسانی ها و مطالب جدید در کانال ما عضو شوید»