خیریه
خیریه

تبلیغات

داشتم فکر می کردم چه مطلبی برای این پست بنویسم که به یاد یک مطلب در مورد ابزارهای مفید برنامه نویسان php که در سایت smashing خوانده بودم افتادم. البته این مطلب برای سال ۲۰۰۹ است، ولی خوب چون هنوز مورد استفاده هستند و در حال بروزرسانی چرا که نه(؟!) این محتوا خیلی بدرد برنامه نویسان php میخورد، پس اگر قصد برنامه نویسی با این زبان را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

امروزه php یکی از بهترین زبانهای اسکریپت نویسی متن باز سمت سرور است که بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بیش از ۲۰ میلیون دامنه از php استفاده می کنند. از جمله معروفترین وبسایت هایی که از این زبان محبوب استفاده می کنند، فیس بوک، digg و وردپرس هستند. اینها خود؛ دلایل خوبی هستند که بیشتر برنامه نویسان و توسعه گران این حوزه(اسکریپت نویسی سمت سرور) php را به زبانهای دیگری مانند Python و Ruby ترجیح می دهند.

Php سریع ترین است(حالا اینکه یکسری از برنامه نویسان دیگر زبانها این را رد می کنند). در عمل، این زبان معروف ترین و پر استفاده ترین زبان اسکریپت نویسی است. مستندات دقیق، جامعه بزرگ، تعداد زیاد اسکریپت ها و برنامه‎ های آماده بکار و پشتیبانی خوب از فریم ورک های مختلف و از همه مهمتر، سادگی یادگیری و کار با این زبان اسکریپت نویسی نسبت به زبان های دیگر(مثل پایتون و …) و … باعث تمایز و مقبولیت این زبان در بین زبانهای اسکریپت نویسی شده است. پس با توجه به دلایل گفته شده می خواهیم یک مرور کلی؛ روی ابزارهای توسعه این زبان انجام دهیم تا فرایند توسعه آسانتر و موثرتری انجام شود.

آموزش برنامه نویسی php

دراین پست ۱۰+۵۰ ابزار جدید و بسیار کاربردی در php معرفی می شوند که ۱۰ تا از آنها را خودم به لیست پیشنهادی smashing اضافه کرده ام. شما با مطالعه این مطلب می توانید برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید. در بین این ابزار، مجموعه ای از کلاس ها و کتابخانه ها وجود دارد که کمک زیادی در اشکال زدایی، تست و کدنویسی php می کند. البته بدلیل طولانی بودن متن این مطلب در چندین پست و با تیترهای زیر در وبلاگ ما قرار خواهند گرفت.

اگر مشکل خاصی پیش نیاید، هفته ای یک یا دو پست در این مورد منتشر می شود؛ تا امسال یعنی سال ۹۱ تمامی قسمت هایش منتشر شوند.

منبع: smashingmagazine

«برای اطلاع از بروزرسانی ها و مطالب جدید در کانال ما عضو شوید»