طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی

تبلیغات

TEDxتهران، برنامه ای ست محلی که به صورت مستقل سازماندهی می شود تا ضمن دنبال کردن فلسفه ی TED برای به اشتراک گذاشتن ایده های با ارزش، تجربه ی حضور در رویدادهای اصلی TED را برای شرکت کنندگان ایجاد نماید. در یک رویداد TEDx، پخش تصاویر ضبط شده از سخنرانی های با ارزش TED و سخنرانی های زنده با هم ترکیب می شوند تا زمینه ساز مباحث و گفتگوهای عمیق تر و موثرتری میان شرکت کنندگان در گروه های کوچک تر شود. خب، امروز به تد اکس تهران ۲۰۱۳ اومدیم. قبل از هر چیز بهتره بیشتر درباره تد و تد اکس بدونیم که چرا اصلا اینجاییم. بعد تا بعد از ظهر امروز ۲۶ بهمن در خدمت شماییم که ببینیم اینجا چه خبر هست و اولین تجربه تد اکس تهران چطور پیش می رود.

طبق تعریف سایت تد ایک تهران ۲۰۱۳

TED یک سازمان غیر انتفاعی است که وقف به اشتراک گذاشتن افکار و ایده های ارزشمند برای عموم شهروندان جهانی شده است. TED بیست و شش سال قبل تحت عنوان یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا حیات خود را آغاز نمود و برای حمایت از نوآوری ها و ایده های موثر جهانی به رشد خود ادامه داد. این سازمان از متفکرین، ایده پردازان و فعالان پیشرو در سطح جهان دعوت میکند تا مهمترین ایده های خود را به خلاقانه ترین شکل ممکن در هجده دقیقه بازگو نمایند. این گفتگوها سپس در وبگاه TED.COM به طور رایگان برای عموم به اشتراک گذاشته می شوند.


و باز در همان جا درباره تد اکس تهران:

TEDxتهران، برنامه ای ست محلی که به صورت مستقل سازماندهی می شود تا ضمن دنبال کردن فلسفه ی TED برای به اشتراک گذاشتن ایده های با ارزش، تجربه ی حضور در رویدادهای اصلی TED را برای شرکت کنندگان ایجاد نماید. در یک رویداد TEDx، پخش تصاویر ضبط شده از سخنرانی های با ارزش TED و سخنرانی های زنده با هم ترکیب می شوند تا زمینه ساز مباحث و گفتگوهای عمیق تر و موثرتری میان شرکت کنندگان در گروه های کوچک تر شود. در واقع، این رویدادهای محلی خودجوش، TEDx نامیده می شود و در این نام x به معنای رویداد TED با سازماندهی مستقل می باشد. کنفرانس های TED به عنوان الگوی اصلی برای برگزاری رویدادهای TEDx مورد استفاده قرار می گیرند ، اما این رویدادها به صورت مستقل سازماندهی و طراحی می شوند.

اگر اطلاعات بیشتری از این داستان می خواهید بدانید، به اینجا یه سر بزنید.

نکته ای که همه جا تاکید کردند اینه که تد اکس مستقل از تد اصلی که در آمریکا برگزار می شه هست. و اون اکس به معنی independetly organized TED event هست.

من قراره امروز گزارشی از این سخنرانی ها برای وبلاگ ما تهیه کنم. این اولین تجربم هست برای این کار ولی سعی می کنم با بهترین کیفیت انجام شه.

ساعت ۹:۳۶ – من تازه کارت ورودم رو گرفتم. یکم این اطراف نامنظم پیش رفته تا حالا و انتظار دوستان بیشتر از این بوده. همونطور که انتظار می رفت سرویس اینترنت خدارو شکر این اطراف ارائه شده. بنر ها و بروشور های اطلاع رسانی تو دانشگاه امیرکبیر به خوبی پیاده سازی شده.

نمی دونم اینجا اجازه عکاسی داریم یا نه. در اولین فرصت عکس هایی از این مراسم رو هم اضافه می کنیم.

مثل اینکه کسی مشکلی با عکاسی ندارد.

و بالاخره وارد سالن شدیم و همچنان منتظرهستیم.

ساعت ۱۰:۰۲ – حالا قبل از اینکه مراسم شروع بشه وقت هست که یه نگاه بندازیم به سخنران ها و موضوع سخنرانی. ها. جذاب به نظر میان.

ساعت ۱۰:۴۰ – اولین سخنرانی شروع شد. آقای بهرام عظیمی. عنوان سخنرانی: از یک فریم تا یکصد و بیست و نه هزار ششصد فریم.

در سایت رسمی:

بهرام عظیمی کاریکاتوریست و کارگردان انیمیشن است. او خالق شخصیت‌های کارتونی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان بیش از پانصد انیمیشن فرهنگی و تبلیغاتی است. وی تا کنون به عنوان عضو هیئت داوران در بیش از ۵۰ جشنواره ملّی و بین‌المللی داستان‌های مصوّر، کاریکاتور، انیمیشن و فیلم شرکت داشته است. او همچنین مدرّس داستان‌های مصوّر و کاریکاتور در خانه کاریکاتور ایران و دانشگاه‌های هنر می‌باشد. وی برنده بیش از ۶۰ جایزه در ایران و ۲۹ جایزه بین‌المللی در زمینه‌های گرافیک، نقاشی، انیمیشن و کاریکاتور است. او دارای مدرک کارشناسی صنایع دستی و کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه هنر تهران است.

ساعت ۱۰:۵۸ – این دوستمون همونیه که انیمیشن تهران ۱۵۰۰ رو ساختن. یه عکس ازش ببنید ..

کارگردان انیمیشن تهران 1500ساعت ۱۱:۰۷ – سخرانی قبلی که عالی بود. گفتند که سخرانی ها به صورت آنلاین برای همه انتشار پیدا می کند.

کنفرانس تداکس

خب سخنرانی آقای بهروز پیروز درباره ی نفت شروع شد. با عنوان از نفت تا سخت کوشی. همچنان با ما همراه باشید.

ساعت ۱۱:۲۷ – سخنرانیشون رو با این جمله به پایان رساندند که منابع روی زمین ما مهمتر از منابع زیر زمینی است. منظور منابع انسانی.

ساعت ۱۱:۳۸ – پخش یکی از سخنرانی های تد با موضوع رهبران موثر.
تداکس تهران شروع شد
و میریم برای یک بریک.
ساعت ۱۲:۲۵ – سخنرانی خانم دکتر نسرین معظمی با عنوان “از ۱۰ هکتار ریز جلبک چه استفاده ای می توان کرد؟”
در سایت رسمی:
پروفسور نسرین معظمی یک زیست‌شناس و میکروب‌شناس ایرانی است که PhD خود را از دانشکده پزشکی دانشگاه لاوال کانادا دریافت کرده است. دکتر معظمی در ایران در زمینه بیوتکنولوژی و سوخت‌های بر اساس ریزجلبک‌ها پیشگام است. وی از سال ۲۰۱۱ تا کنون مسئولیت راهبری پروژه ملّی ۱۰ هکتاری دیزل، اتانول و دیگر محصولات پر ارزشِ بر اساس ریزجلبک‌ها، واقع در استان بوشهر ایران را بر عهده دارد. وی مرکز کلکسیون قارچ‌ها و باکتری‌های صنعتی و عفونی را تأسیس نمود که عضو WFCC (فدراسیون جهانی کلکسیون قارچ‌ها و باکتری‌ها از ۱۹۸۵) و شبکه جهانی MIRCEN از ۱۹۹۲ است. در سال ۱۹۹۵ او مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی خلیج‌فارس در قشم را راه‌اندازی نمود. این مرکز، یک مرکز تحقیقاتی برای پژوهش‌های کاربردی در زمینه بیوتکنولوژی دریایی کشور است. وی همچنین برای تحقیقات برجسته خود نشان نخل آکادمیک فرانسه را دریافت کرده است.
tedxTehran-2
۱۲:۳۹ – سخنرانی دکتر نسرین معظمی تمام شد، درباره پروژه ای گفتند که می تونه سوخت مایع ایران رو از جلبک ها تامین کنه، در جزیره ای نزدیک بوشهر
tedxTehran-3
سخنرانی اقای ناصر حاجی لو – مورد عجیب شکل دهندگان نوشتار
در سایت رسمی tedx:
ناصر حاجلو بنیانگذار Pexity و مدیر فنی شرکت فراکنش است. از زمینه های تخصصی او می‌توان به یونیکد، بومی‌سازی، طراحی وب و طراحی UI و UX اشاره کرد. او صاحب چند برنامه کامپیوتری متن‌باز است و در بین ایرانیان به دلیل تلاش‌های بی‌شائبه خود برای صنعت وب ایران و جامعه بومی‌سازان فارسی مشهور است. ناصر دارای مدرک مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه علمی کاربردی وزارت صنایع و معادن و مدرک کارشناسی ارشد EMBA مدیریت استراتژیک از PNU می‌باشد.
خب این خیلی جالب بود، درباره این صحبت شد که برای جلب توجه تو متن وقتی زبان راست به چپ مثل فارسی داریم، لازم نیست Bold یا Italic کنیم کافیه بین کرکترهای یک خط فاصله بذاریم مثل این: ای—ن—ط—وری
tedxTehran-4
ساعت ۱۴:۱۶ – صرف ناهار جالب بود، غذا های سرد فرنگی. مثل سالاد و اینها. اینم یه سبکش بود احتمالا برای اینکه کسی در ادامه مراسم نخوابه ..
ساعت ۱۴:۳۰ – سخنرانی علی اکبر صادقی تا چند لحظه دیگه شروع میشه. با موضوع: منفی بینهایت / مثبت بی نهایت .. در راه خلاقیت

آقای صادقی، در زمره‌ی برجسته‌ترین نقاشان و هنرمنـدان ایـران است. ایشـان در طول زندگـی حرفه‌ای کمک‌های شایانی در توسعه هنر و فرهنگ معاصر ایران کرده است. او در طول همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، یکی از بنیان‌گذاران گروه انیمیشن این مؤسسه بود و دست به ساخت چند فیلم نقاشی متحرک زد و تصویر‌سازی چند کتاب را انجام داد. صادقی علاوه بر کارهای تصویری، چند کتاب هم برای کانون منتشر کرد. او یکی از موثرترین افراد در توسعه تکنیک‌های انیمیشن ایرانی و تصویرسازی برای کودکان بوده است. اما تمرکز ایشان حوزه‌ی نقاشی سورئال می باشد وتعداد زیادی از آثار او در سراسر جهان به نمایش گذاشته شده‌اند که موفق به دریافت جوایز مختلف بین المللی نیز شده‌اند.

در سال ۲۰۰۹، او به عنوان یکی از چهره‌های برجسته فرهنگی ایران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته شد. او در حال حاضر مدیریت گالری سبز در تهران را بر عهده دارد.

 

ساعت ۱۴:۴۷ – آقای صادقی داستانی رو از رو خواندن خیلی جالب بود. درباره نقاشی و خلاقیت.

tedxTehran-6

سخنرانی بعدی از دکتر مسعود برومند. که الان روی صحنه آمدند.
دکتر مسعود برومند استاد دانشگاه در زمینه توربین گاز است. وی دکترای مهندسی خویش را در رشته توربوماشین از دانشگاه کرانفیلد انگلستان اخذ نموده است. دکتر برومند معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در طی سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ بوده و مسئولیت وی ایجاد سازمان دهی مناسب برای ارتقا میزان سرمایه گذاری کشور در صنایع پیشرفته (هایتک) بود. تجربه ایشان ناشی از حضور وی در پروژه های پیشتاز در صنایع نفت، صنایع خودروسازی و هوافضا می‌باشد. انجمن مهندسین مکانیک ایران وی را به عنوان مهندس مکانیک برجسته سال ۱۳۸۳ انتخاب نمود. او مسئولیت اجرای پروژه طراحی و ساخت ماهواره دانشگاه امیر کبیر (آتست) را با هدف ارایه یک مدل جدید برای ساختارهای پژوهشی نوین در دانشگاه ها را در کارنامه خویش دارد. وی در حال حاضر رئیس دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد.
ساعت ۱۵:۰۳ – سخنرانی قبلی تمام شد.
سخنرانی تد سندی چاک، با موضوع اگر یه روز مانده باشه به اتمام زندگیمون .. باید جالب باشه
tedxTehran-7
ساعت ۱۵:۴۳ – خب، دومین بریک هم به خوبی و خوشی گذشت:)
سخنرانی بعدی برای آقای سیاوش آراسته هست با موضوع: تغذیه آینده.
در ضمن باید به این اشاره کنم چون اینجا امکانات کم است. دوستم جواد معصومی تو مرکز فرمان یه دستی به سر روی این مطالب می کشد.( جواد معصومی: مرسی:) )
تا لحظاتی دیگه سخنرانی آقای آراسته شروع میشود.
اصلاح شده: سخنرانی برای آقای رضا مکنون با موضوع آب واقعی
دکتر رضا مکنون عضو هیئت علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شورای عالی یونسکو در ایران و کمیته ملی هیدرولوژی است. وی تحقیقات، آموزش‌ها، و ایده‌های خود را معطوف مدیریت منابع پایدار آب نموده است و مؤلف طرح پیشنهادی «دولت سبز» می‌باشد. او دارای دکتری تخصصی از دانشگاه واشنگتن، کارشناسی ارشد از دانشگاه ایلینویز و مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
این شاید جالب باشه که برای تولید یک لیتر شیر ۱۰۰۰ لیتر آب نیاز هست، پنیر ۵۰۰۰ لیتر و چایی ۱۸ لیتر آب. جالب تر اینکه ۱۶۶۰۰ لیتر آب برای تولید یک کیلو چرم، ۱۰ لیتر برای یک کاغذ A4 و ۴۰۰ هزار لیتر آب برای یک ماشین نیاز است.
tedxTehran-8
شاید این جالب باشیه که ۸۵ درصد مصرف آب جهان صرف کشاورزی میشه ..
ساعت ۱۶:۰۶ – سخنرانی قبلی انجام شد. خیلی جالب بود حتما دوباره باید فیلمی که منتشر می شه رو ببینیم. و تبلیغی از شرکت بوتان.
سخرانی جذاب بعدی برای آقای امیر حسین زاهدی است با موضوع از گاز مایع تا متان جامد. باید جالب باشه که گاز رو جامع کرد. باید ببینیم.
و آقای زاهدی تا لحظاتی دیگر شروع می کنند.

آقای زاهدی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد قم دریافت نموده است. او به عنوان کارآفرین نمونه، جایزه ملّی دانشگاه امیرکبیر را از آن خود ساخت. وی پیش از اهتمام به تحقیق، توسعه‌‌ و ثبت نوآوری متان جامد، در چندین سمت مدیریتی در زمینه سیاست‌گذاری عمومی، پزشکی و صنعت بیمه فعال بوده است.

آرمان وی حمایت از استقلال ایران در زمینه انرژی از طریق استفاده از منابع پایدار طبیعی است.

با هیجان شروع شد.
tedxTehran-9
ساعت ۴:۲۲ – و آخرین سخنرانی امروز ایستگاه خاک است. توسط آقای سیاوش آراسته و با عنوان تغذیه آینده. جالبه ایشون اول با فارسی سلام کردند و گفتند که خیلی فارسی بلد نیستند و با زبان انگلیسی ادامه می دهند.
سیاوش یک کارآفرین در ژنو سوئیس است. او هم اکنون در حال ساخت AgFlow، یک بستر نرم‌افزاری اطلاعات‌محور برای تسهیل دستیابی به اطلاعات جهانی کشاورزی و راهبری در این صنعت است. پیش از این سیاوش در AgriNews به عنوان تحلیل‌گر بازار غلات مشغول به کار بود و کنفرانس Global Grain Asia را طراحی نمود که یک کنفرانس بزرگ تجارت غلات در آسیا و اقیانوسيه می‌باشد. پس از فارق‌التحصیل شدن از دانشکده اقتصاد لندن، سیاوش در میان مؤسسین Casefeed قرار گرفت. این سازمان یک شرکت نوپای خدمات مشتریان است که در سال ۲۰۱۰ به آزمایشگاه دیجیتال Qgivly لندن وارد شد.
tedxTehran-10
ساعت ۴:۴۸ – آقای دکتر نادری به نمایندگی از میزبان تشکری کردند و مراسم به پایان رسید.
و با تشکر از برگزار کنندگان کنفرانس تداکس تهران به اتمام رسید.
tedxTehran-11
ممنون که با ما بودید. امیدوارم مفید واقع شده باشه.
تا گزارش های بعدی خدانگهدار
پایان

منبع: وبلاگ ما

«برای اطلاع از بروزرسانی ها و مطالب جدید در کانال ما عضو شوید»