خیریه
خیریه

تبلیغات

نسخه جدید فروشگاه ساز مجنتو اواخر امسال عرضه خواهد شد(اواخر ۲۰۱۵)؛ همین بهانه ای شد که مطلبی در این مورد منتشر کنیم. مجنتو یکی از محبوبترین و پر مصرفترین فروشگاه سازهای اینترنتی است که میتوان پرقدرت ترین فروشگاه ساز، نیز از آن نام برد. طی آمارهای رسمی منتشر شده بیش از ۲۰ درصد بازار در اختیار  مجنتو است. البته این درصد در فروشگاه های برتر دنیا به بیش از ۲۴ درصد می رسد. پس میتوان اهمیت منتشر شدن ورژن ۲ این فروشگاه ساز را براحتی فهمید.

تاریخچه مجنتو ۲

اعلام انتشار مجنتو ۲ به سال ۲۰۱۰ برمی گردد. برنامه ریزی شده بود که در سال ۲۰۱۱ منتشر شود، ولی این برنامه به تاخیر افتاد و به سال ۲۰۱۵ موکول شد. بالاخره در اواخر ۲۰۱۴ بود که در “وبینار توسعه نسخه بتا مجنتو ۲” اعلام شد که امکان عضویت در گیت هاب و استفاده از نسخه آلفا فراهم شده است. بدلیل تاخیرهای انجام شده، توسعه دهندگان خوشبین نبودند ولی الان وضع فرق کرده است.

آلن مک گریگور(مدیر توسعه مجنتو) در یک توییت اعلام کرد که: مجنتو ۲ ارزش انتظار کشیدن را دارد! اگر چه نسخه اول این پلتفرم قطعا تغییر خواهد کرد ولی چشم انداز خوبی برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب و کار فراهم خواهد شد. این نسخه یک گام به جلو است که میتواند سهم مجنتو از بازار تجارت الکترونیک را گسترش دهد. دلایل تاخیر در عرضه این نسخه از مجنتو اعلام نشده ولی این موارد به ذهن می رسند:

  • در سال ۲۰۱۱ مجنتو به eBay پیوست. که این مورد میتواند زمان زیادی را برای سازماندهی مجدد مجنتو گرفته باشد.
  • برخی از مدیران ارشد مجموعه، شرکت را ترک کردند که این میتواند باعث سردرگمی بیشتر در مدیریت مجنتو بوده باشد.
  • مجتمع سازی سه مرکز توسعه در اکراین نیز یکی از موارد زمان بر، در مجنتو بود.
  • این مورد ممکن است زیاد مورد توجه نباشد، ولی شایعه سازگار سازی مجنتو با دیگر پلتفرم های میتواند یکی دیگر از این دلایل باشد.

با توجه به تغییرات گسترده در این نسخه، نمیتوان در یک پست، کل تغییرات و ویژگی های آنرا مورد بررسی قرار داد، برای همین تنها عنوان تغییرات اساسی را اعلام میکنیم و در نوشته های دیگر آنها را بصورت جزئی تر معرفی میکنیم.

ویژگی ها و معماری(Features/architecture)

  1. تکنولوژی های جدید(MODERN TECHNOLOGIES)
  2. کارایی و بازدهی(PERFORMANCE AND SCALABILITY)
  3. اختصاصی سازی(CUSTOMIZATION)
  4. همگام‌سازی خارجی(EXTERNAL INTEGRATION)
  5. نصب و بروزرسانی (INSTALLATION AND UPRGADES)
  6. کیفیت کد* و تست(CODE QUALITY AND TESTING)

* تعریف دقیقی برای کد با کیفیت وجود ندارد ولی یک برنامه نویس این مورد را LTFCE معرفی میکند(خوانایی، قابل تست، قابل انعطاف، برطرف کننده نیازها، مقرون به صرفه).

نقشه راه و نحوه عرضه مجنتو ۲

سوالات عمومی در مورد مجنتو ۲

پایان قسمت اول

منتظر قسمت بعدی باشید…

«برای اطلاع از بروزرسانی ها و مطالب جدید در کانال ما عضو شوید»