خیریه
خیریه

تبلیغات

از نظر بسیاری از ما آشپزی کردن در خانه می تواند یک کار روتین، و بسیار معمولی باشد؛ که تنها می تواند به مخلوط کردن چند چیز و فرآیند پختن و … منتهی شود. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آشپزی می تواند یک جور کار علمی باشد و شما بتوانید با ایده‌های خلاقانه، طعم ها و غذاهای جدیدی از مواد نامتعارف درست کنید که تا قبل از آن هیچ ایده‌ایی نسبت آنها نداشتید. به این ترتیب یک انقلاب عظیم در زمینه آشپزی و غذاها در جهان ایجاد می شود آشپزی مدرن که می تواند علاوه بر منافع اقتصادی فراوان، به گونه‌ایی ذائقه ها را با طعم هایی جدید آشنا کند.

منوی رستوران موتو، تحولی در آشپزی مدرن
در این ویدئو صاحبان یک رستوران توانستند مواد خوراکی را به چیزهایی تبدیل کنند که شما هیچ احساس قبلی نسبت به آن نداشتید!

همبرگر گیاهی

برای مثال آنها توانستند همبرگری درست کنند که از هیچ گوشتی در تهیه آن استفاده نشده است. این همبرگر تنها مخلوطی از چغندر، جو و ذرت است! بدون هیچ گوشتی؛ اما با این وجود کاملا شبیه گوشت به نظر می رسد و همچنان طعم همبرگر را می دهد. یک غذای ایده‌آل برای گیاه خوران.

در کاری دیگر، آنها از شکلات، چیپس شیرین و شربت منجمد شده انبه نوعی دسر با ظاهری شبیه به غذای اصلی تهیه کردند، به گونه ایی که مشتریان فکر می کردند برای آنها نوعی اسنک سرو شده اما بعد از چشیدن آن به اشتباه خود پی بردند. در این دسر شکلات را شبیه به گوشت چرخکرده درست کردند و از شربت منجمد شده انبه که در نیتروژن مایع قرار داده شده، ظاهری شبیه پنیر درست کردند… بهتره بقیه ماجرا را در ویدئو دنبال کنید.(با زیرنویس فارسی)

دسر یا اسنک

در ادامه شما را به دیدن این ویدئو جالب و خوشمزه در مورد آشپزی مدرن دعوت می کنیم:

منبع: وبلاگ‌ما تی.وی

«برای اطلاع از بروزرسانی ها و مطالب جدید در کانال ما عضو شوید»